Pages

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Friday, March 20, 2009

Hari Pertama Di JPJ Perak...




Setelah rondaan dilakukan untuk mencari tempat untuk bermalam, maka aku berjumpalah sebuah hotel budget rendah dekat ngan pejabat jer... Harga untuk 1 mlm ada yg rm39, rm 77, rm90....Tanpa peduli harga lagi maka aku memilih hotel yg berharga rm90 & berkongsi 3 orang..

Esoknya iaitu pagi 16hb aku melapor diri kt pejabat baru di jpj Perak.. Besar jgak pejabatnya..Hari pertama lapor diri ni kekok sikit rasanya.. maklumlaa..Semuanya rasa baru walaupun lama dh bekerja..Mula lapor diri tu terus ke admin untuk cari tempat punch card..Di sana rupanya ramai kawan-kawan yg dah menunggu sambil bersalaman..Byk jgak yg dah kenal rupanya.. Ada kawan2 yg pernah bekerja bersama-sama kt JPJ Terengganu dulu..Ada rakan-rakan yg pernah berkursus bersama dulu..Rsa kekok tu pun hilang ngan sendirinya...

Lebih kurang jam 9.00pg aku bersama rakan2 yg baru melapor diri terus masuk kt bilik taklimat..Kami semua di pecahkan kepada unit-unit berbeza..Aku ditugaskan mengetuai unit operasi untuk kumpulan 8..Besar betul unit operasi iaitu 18 pasukan semuanya..Kami diberi kebebasan untuk meronda seluruh Negeri Perak..Syok jgak rasanya..

Dalam fikiran mula timbul , malam ni nk tidur dimana plak...Rumah belum dapat cari , hotel jgak jadi pilhan.. ( bersambung lepas ni )...

1 comment:

Suhaimi Ahmad said...

Sambung lagi cerita Bacat. Cerita begini amat sesuai untuk tatapan semua. Pengalaman bacat amat berguna dijadiakn panduan untuk kami semua.. teruskan usaha menulis cerita begini.