Pages

Sunday, March 22, 2009

Hari Kedua Di JPJ Perak...


Pada 17hb mac 2009 merupakan hari kedua aku bertugas kt JPJ Perak..Masih bermalam di Hotel yang sama , aku bergegas ke Pejabat tepat jam 7.30 pg untuk punch kad...Tetapi kt JPJ Perak ni lain sikit pada JPJ Perlis.. Cap Jari adalah pengganti pada punch kad..Canggih juga rupanya..X boleh nk pesan atau minta tolong member laa...Tp x pa2 punya kerana aku bukan seorang yang tidak berdisiplin..

Jam 8.30pg ajak member ke Kantin dalam kawasan pejabat jer...Sarapan pagi untuk 4 orang rupanya x mahal sangat , hanya sekitar Rm7.00..
Pukul 9.00 pg pulak Ketua Bahagian Penguatkuasa nak jumpa..Dia bertanya tentang tempat kerja kt Perlis..Ceita lah kt dia serba sedikit..Lepas tu dia bertanya tentang rumah sewa ada ke belum.. Aku bagitau laa masih dok cari tapi belum jumpa lagi..Dia pun suruh aku cari sekitar area Taman Anda iaitu lebih kurang 10 minit ngan pejabat..

Ronda-ronda sekitar taman anda terjumpa papan tanda rumah untuk disewa..Apa lagi terus telefon pemilik rumah tersebut..Tuan Rumah datang tunjuk bahagian dalam rumah tersebut..Setelah berunding lebih kurang 10 minit , aku terus booking rumah tersebut..

Rumah tu agak besar sikit , iaitu rumah teres 2 tingkat.. Nanti aku ambil gambar dan masuk kt dalam blog ni bila ada kesempatan nanti..Aku suka kat rumah tu kerana dekat ngan pejabat tempat kerja dan hadapan rumah tu ada bederetan kedai-kedai..Lagi pun Tesco ada kt seberang jalan jer..Nanti mudah lah nk Shoping...He..hee..

Pada ahli keluarga dan rakan -rakan yang ada kesempatan, jemput la berkunjung kt rumah aku ni..Alamat penuhnya No. 105, Taman Anda , 31400 Ipoh , Perak....
Cukuplah sekadar ni dulu untuk hari kedua... jumpa lagi..

No comments: