Pages

Monday, June 22, 2009

...ANUGERAH PERKHIDMATAN CEMERLANG 2008....




Tanggal 20 hb Jun 2009, satu detik bersejarah dalam hidup karg apabila dipilih untuk menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang JPJ Malaysia..Majlis gilang gemilang itu diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur.. Setelah berkhidmat dalam sektor awam lebih kurang 16 tahun, ini merupakan anugerah kali kedua dari Ketua Pengarah JPJ Malaysia...Semoga dengan Anugerah ini akan memberi semangat lebih kuat untuk karg berkhidmat kepada Negara... Insyaallah..


Trofi Istimewa dari JPJ Malaysia sebagai kenangan..


Sijil Penghargaan yang diterima dari Ketua Pengarah JPJ Malaysia..



Bergaya di atas pentas PWTC... apa macam hemsem tak?




Di dalam Dewan Makan PWTC..





Bersama rakan-rakan yang turut menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang






Bergambar bersama Pengarah JPJ Perlis...







Monday, June 15, 2009

**** INDAHNYA HUJAN**** ANTARA RAHMAT YANG ALLAH CURAHKAN...




Firman Allah s.w.t Yang Bermaksud:"Dialah yang telah menurunkan air hujan dari langit untuk kamu,sebahagiannya menjadi minuman dan sebahagiannya yang lain menyuburkan tumbuh-rumbuhan yang pada (tempat tumbuhnya) kamu mengembala ternakmu. Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan tersebut tanam-tanaman zaitun,kurma,anggur dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar ada tanda ( kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikir." (An-Nahl:10-11)


Betapa cantik titisan air hujan yang jatuh ke bumi kemudiannya bersatu kembali dan mengalir menuju sungai dan lautan tanpa menggangu penghidupan manusia. Inilah satu cara terindah yang dilakukan oleh Allah bagi memenuhi keperluan hamba-hambaNya. Oleh itu hendaklah kita sedar terhadap rahmat Allah. Zat yang Maha lembut kepada hamba-hambaNya dan sentiasa mengatur kerajaanNya dengan penuh kebijaksanaan.

Kita juga hendaklah menyedari bahawa rahmat yang agung ini ada-lah kurnia Allah yang sangat besar yang dapat kita rasakan dan kita renungi keluasan nikmat serta keagungan ciptaanNya.

Saturday, June 6, 2009

KUNJUNGAN EN. ANUAR SEKELUARGA DARI PERLIS

Pada cuti sekolah ni, sekali lagi karg & isteri menerima kunjungan rakan dari Taman Mesra, Jejawi perlis..Kebetulan En. Anuar sedang bercuti round satu Malaysia dan rumah karg merupakan destinasi terakhir sebelum bertolak balik ke Perlis.. Karg & Isteri mengalu-alukan kedatangan En. Anuar sekeluarga ke Teratak kami di Perak..Semoga dengan kedatangan ini akan menambahkan lagi ikatan ukhwah antara sesama kita... Amin..



En. Anuar sekeluarga sedang menikmati hidangan ala kadar yang disediakan oleh isteri karg..
Dah lewat ni, Nak solat dulu..Mungkin itu yang diperkatakan oleh bapa En. Anuar...

Isteri karg sedang menyediakan hidangan menyambut tetamu dari taman mesra perlis....







Bergambar Kenang-kenangan di luar rumah..

MESTI BERANI MENCUBA UNTUK BERJAYA...


Kalau ditanya adakah anda ingin menjadi jutawan? Rasanya tidak ada yang menolakkan. Pernahkah anda terfikir yang kebanyakkan jutawan bermula dari keluarga yang susah? Tidak semua daripada mereka yang berjaya di dalam pelajaran. Anda hendak tahu mengapa? Sebab mereka mempunyai matlamat yang tetap! Berusaha sampai berjaya tanpa mengenal erti putus asa.

Berkenaan senarai orang paling kaya dalam dunia untuk tahun 2006. Macam biasa nombor satu bukanlah rahsia, mestilah Bill Gates. Macam mana pula dengan tempat kedua dan seterusnya, lihatlah rangking ni…

1. Bill Gates, Microsoft, USD50 Billions
2. Warrent Buffet, Bukan Tokey Buffet!, USD 42 Billions
3. Carlos Slim Helu, Telecommunications, USD30 Billions
4. Ingvar kamprad, IKEA, USD28 Billions
5. Laksmi Mittal, Steel Industry, USD23.5 Billions
6. Paul Allen, Microsoft, USD22 Billions
7. Bernard Arnault, Luis Vuitton, Cristian Dior, USD21.5 Billions
8. Prince Alwaleed Bin Talal Alsaud, Raja Saudi punya anak saudara, USD20 Billions
9. Kenneth Thomson, Thompson Group, USD19.6 Billions
10. Li Ka-shing, Investments, USD18.8 Billions

Antara billionaire lain ialah Roman Abramovich, di tangga 11, Micheal Dell yang buat komputer Dell tu! nombor 12! Apa yang menariknya ialah, 7 daripada 15 orang paling kaya di dunia ialah mereka yang kena buang kolej atau university dan ada yang berhenti belajar masa sekolah menengah lagi!! Mereka ni membuktikan bahawa untuk berjaya kita tidak semestinya kena skor semua A dalam exam. Tetapi dengan semangat tidak mudah putus asa dan bekerja keras! Seperti kata pepatah arab, “Barangsiapa yang berusaha dia pasti akan berjaya. Barangsiapa yang bercucuk tanam maka dia akan dapat menuai hasilnya.”

Persoalannya kenapa di Malaysia begitu ramai graduan-graduan lepasan Universiti masih ramai yang menganggur? Jangan hanya mengharapkan kerja sepertimana bidang yang kita ambik semasa di Universiti. Banyak lagi kerja lain yang kosong sedia menanti anda. Bak kata warga Indonesia , sesungguhnya Malaysia ini merupakan lubuk emas. Sebab itu ramai warga Indonesia yang berduyun-duyun mahu masuk bekerja di Malaysia. Hanya orang-orang Malaysia saja yang tak nampak peluang ini. Jadi fokus kita di sini ialah matlamat yang tetap untuk berjaya. Buatlah apa kerja sekalipun, jika anda fokus dan berusaha bersungguh-sungguh, dan bertawakal insya-ALLAH akan dikabulkan.....

Friday, June 5, 2009

ZIARAH JIRAN SE TAMAN DARI PERLIS

Alhamdulillah... Baru-baru ni jugak karg dan isteri di ziarahi oleh En. Shopi sekeluarga dari Perlis..Mereka merupakan jiran setaman yng tinggal berjiran di Taman Mesra...Sejak berpindah ke Perak ni Karg sering dikunjungi oleh sanak saudara dan sahabat handai malah jiran-jiran tak terkecuali datang... Karg ucapkan selamat datang kepada semua..Mudah-mudahan dengan kunjungan ini menambahkan lagi rasa Uhkwah sesama kita... Insyaallah....


Gambar kenang-kenangan di hadapan rumah....
Bergambar beramai-ramai di hadapan rumah...




Gambar ini diambil semasa en. Shopi sedang berbual sambil menikmati makanan yang disediakan oleh isteri karg..

Wednesday, June 3, 2009

JOM SINGGAH SEBENTAR DI LUMUT....

Lumut sudah sememangnya terkenal sebagai bandar maritim dan pelancongan utama di Malaysia. Ia juga terkenal sebagai tempat utama penghasilan dari laut seperti ikan kering, makanan laut dan kraft tangan...Jauhnya dari Ipoh lebih kurang 75km..



Antara pemandangan menarik sekitar Lumut...








Antara tempat untuk bershoping di Lumut...

















Di hadapan Waterfront Bistra...







Di Kawasan Jeti untuk ke Pulau Pangkor...


















Sekitar taman Waterfront di tepi Laut berhampiran Jeti..

















































Teluk Batik merupakan destinasi persinggahan utama jika ke Lumut















































Sekitar pintu masuk Taman Paya Bakau...