Pages

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Friday, January 23, 2009

Gembira & Syukur ,Tapi Sedih pun Ada,,.

Hari ni tanpa disangka-sangka aku mendapat sepucuk surat dari Putrajaya..Mula-mula risau jgak apa isinya...Tapi selepas dibuka, rupa-rupanya aku ditawarkan kenaikan pangkat..Gembira tidak terkata kerana apa yang diidamkan selama ini tuhan telah tunaikan..Aku bersyukur padamu ya Allah..

Memang sudah menjadi lumrah dunia ni apa yang indah tu ada ujiannya..Walaupun ditawarkan pangkat aku dikehendaki bertukar ke negeri Perak..Aduh sedih rasanya...Kena lapor diri bulan depan..Terpaksa tinggal semuanya yang kt Perlis..Berat hati untuk pergi tapi apakan daya...Aku sememang begitu serasi berada di Perlis..Walaupun dulu pernah bekerja di Terengganu namun Perlis banyak mengubah suka duka hidupku..Terpaksa tinggalkn rumah yang baru dibeli..kawan2 , kenangan2 yang indah di sini..malah kebun dan tanah di kampung terpaksa dibiarkan tanpa terurus..bila dikenang sedih sungguh rasanya....

Tapi aku akan cuba ... Demi untuk Negara kemana saja aku rela..Mungkin aku lapor diri keseorangan dulu..Bila dah selesai semuanya baru berpindah ke sana..Tempat baru tentu rasa kurang selesa sehingga aku dapat menyesuaikan diri..

Ipoh sebuah bandar yang sangat asing bagiku..Malah aku belum pernah sampai ke situ..Harap2 tiada masalah bila aku di sana..

No comments: